Xakanaxa - 4 augustus

4 augustus 2022 - Xakanaxa, Botswana

Bij het krieken van de dag staan wij alweer naast de tentjes, we wassen ons, ontbijten en breken het kamp op. Na het tandenpoetsen stappen we weer in de bolide om vandaag op weg te gaan naar Xakanaxa, onze volgende campsite die een stuk noordelijker in het Moremi Game Reserve ligt.

Dennis rijdt op mijn verzoek de stukjes tot voorbij de laatste watercrossing en dan neem ik het stuur weer over voor de rest van de dag. We maken een detour via ‘Hippo Pool’ en hebben na de rit van gisteren besloten om vandaag de kilometers gamedrive een beetje te beperken, zodat we bijtijds op de campsite zijn en nog wat kunnen relaxen. Onderweg zien we weer van alles aan beestjes, maar helaas nog steeds geen leeuwen.

Het hoogtepunt van vandaag is een kudde olifanten die heerlijk staan af te koelen en drinken in een grote plas. Er zitten 2 hele kleine fantjes bij de groep waarvan de ene een enorme waterrat blijkt te zijn. Hij rolt om en om en heeft zichtbaar pret, onder toeziend oog van pa en ma, maar ook ooms, tantes en opa en oma. Het andere kleintje geniet ook van het water maar is duidelijk de bravere van de twee.

Na een hele serie foto’s rijden we verder en passeren uiteindelijk de Xakanaxa gate waar vandaan het nog 3,4 kilometer is naar ons volgende stekkie. We verwachten dat we de eersten zijn gezien het feit dat het pas 14.45 uur is, maar er blijkt al een Duits kamp te zijn opgeslagen. We brengen de middag door onder het genot van een koud biertje, een spelletje, een boek en de Botswana Safari Guide voor de planning van de komende dagen. Als het begint te schemeren nemen we een warme douche waarna Dennis een kampvuur maakt en ik de pasta klaarmaak. Na het eten spelen we nog een rondje Beverbende en voor half tien liggen we alweer plat in de tentjes.

1. Walter:
    13 augustus 2022
    Hadden ze een kuil gegraven?
    Voor een ander?
  2. Lisette:
    13 augustus 2022
    Hoe skon… die fantjes. Wordt straks denk ik wel lastig om foto’s te selecteren..
  3. Meta:
    15 augustus 2022
    Ik kan me goed voorstellen dat het inspannend rijden is. Heel goed een rustige dag in te bouwen. Wederom mooie foto’s.