Het slot - 12 en 13 augustus

13 augustus 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na de laatste nacht in de tenten staan we rustig op en ontbijten we. Daarna pakken we alles weer netjes in in de tassen en rugzakken; we halen alle vakjes in de auto leeg want vandaag moeten we de bolide inleveren en vliegen we naar Johannesburg.

Als de voorbereidingen gedaan zijn lezen we nog wat in de lodge onder het genot van een cappucino. Om een uur of 10 lopen Dennis en ik nog even naar de souvenirstandjes verderop om de laatste pula's op te maken. Een Botswaanse mand en een houtsnijwerk van een giraffe rijker keren we terug naar de logde.

Rond half twaalf vertrekken we richting het vliegveld en treffen daar de medewerker van Bushlore om de auto in te leveren. Dat verloopt allemaal lekker vlot en daarna schuiven we aan in de rij om in te checken voor onze vlucht. We zouden eigenlijk vanuit Johannesburg een paar uur later gelijk doorvliegen naar Zürich en Amsterdam, maar Swiss Air heeft de vlucht een dag opgeschoven.

We checken in Johannesburg daarom nog voor een nacht en praktisch hele dag in, in een guesthouse. Niet echt een enerverend einde van de vakantie, maar het is niet anders. We kijken terug op een prachtige reis waarin we heerlijk buiten hebben geleefd en ontzettend veel mooie plaatjes hebben gezien (en gemaakt). Bedankt voor het meelezen en wat ons betreft gewoon weer op naar de volgende reis!! :-)

1. Lisette:
    13 augustus 2022
    Wat gaat dat toch snel! Heel lang naar uitgekeken en dan ga je nu alweer thuis komen. Een heel goede vlucht toegewenst., nog even genieten en dan back home.
    Tot over een paar weekjes..
  2. Wil Vergouwen:
    14 augustus 2022
    Geweldig om het lezend mee te maken. Lekker I voelbaar, jammer van de leeuwen maar je hebt zat gezien zo te lezen.
    Goede reis en tot "straks"
  3. Meta:
    15 augustus 2022
    Hopelijk hebben jullie een goede terug reis gehad. Nu tijd om alles te laten bezinken en terug te kijken. Welkom thuis.