Linyanthi - 8 augustus

8 augustus 2022 - Linyanti, Botswana

Wederom slapen we iets langer dan anders en wel tot tien voor zeven. Daarna volgt het ochtendritueel van wassen, aankleden, ontbijten en de tentjes inklappen. Vandaag komt daar nog de afwas van gisteren bij en een praatje met onze buren uit Breda. Zij gaan vandaag door naar Ihaha, waar wij nog een tussenstop hebben in Linyanthi. We treffen elkaar als het goed is weer in de Chobe Safari Lodge buiten het Chobe National Park.

Als we klaar zijn vertrekken we en vandaag mag ik weer chauffeuren voor wat later blijkt een vrij saaie route. We passeren de Ghoha Hills en rijden die eventjes op, waarna we onze route vervolgen richting de Linyanthi Gate. We slaan linksaf de volgende zandweg in en zien verderop een drietal olifanten de weg oversteken. Daar worden wij niet meer heel warm van, want we willen leeuwen!! Maar ook vandaag blijkt het ons niet gegund. We zien vlak voor de campsite een groepje apen en daarna nog een moedergiraffe met jong. Die zijn echter zo schichtig dat we ze niet kunnen vastleggen op de gevoelige plaat.

We arriveren rond lunchtijd op de campsite. Daar eten we een noodlesoepje en maken ons daarna op voor een middag gamedrive langs de Linyanthi rivier. Wat een mooi en anders landschap is het hier weer! Voor de verandering is het eens niet super droog, maar zien we ook groene boompjes en struiken. Hier spotten we de Red Lechwes weer en zien weer een andere Pumbafamilie. Olifanten, Impala's, Kudu's en diverse vogelsoorten vullen het geheel deze middag aan.

Terug op de camping lezen we een boek en doen dat uiteraard weer met een biertje en een sapje. Einde middag nemen we een snelle douche, waarna de rode wijn op tafel komt om zo langzaamaan weer richting avondeten te gaan. Dat bestaat vandaag uit een enorme rumpsteak met witte bonen in tomatensaus, die we oppeuzelen bij wederom een kampvuur.

Je raadt al hoe de rest van de avond eruit ziet, hoewel we deze keer Boonanza spelen in plaats van Beverbende. Noah en ik zien nog een Honeybadger langs lopen; die gaat straks vast een poging doen om onze vuilniston te plunderen! Als we ons mandje in kruipen vallen we, na nog wat gelezen te hebben, in slaap met het geruststellende gebrul van de hippo's op de achtergrond. Dat fijne geluidje gaat zo'n beetje heel de nacht door, dus het wordt een onrustig nachtje.

1. Lisette:
    13 augustus 2022
    Jullie zijn wel verwend hoor… alleen nog tevreden met leeuwen!
    Ik snap het ook wel. Want waar jullie zijn is het the place to be and see the Lion king. Hopelijk lukt het nog.
  2. Meta:
    15 augustus 2022
    Hopelijk toch nog een rustig nachtje geworden.