Planet Baobab - 26 juli

26 juli 2022 - Gweta, Botswana

Gefeliciteerd met je 70ste verjaardag (o)ma Wil!!

We worden weer wakker van het ochtendrood om 6.30 uur, de zonsopkomst is hier schitterend. We eten wat crackers om vervolgens vroeg op pad te gaan. Om 7.15 uur zitten we in de auto met een nieuwe missie: onze autoband laten plakken. De bedoeling van vandaag was eigenlijk om over de Ntwetwe pan te rijden richting Gweta, waar ons volgende kamp Planet Baobab in de buurt ligt. We hadden navraag gedaan of er in Gweta mogelijkheden zijn om banden te laten repareren maar het antwoord op die vraag was zo twijfelachtig dat we het er niet op durfden wagen. We hebben wel nog een reserveband, maar na reeds een bekeuring en een lekke band in de eerste 48 uur durven wij het lot niet te tarten en rijden noodgedwongen dan maar dezelfde offroad route terug naar Nata. Onderweg zien we wat kleine beestjes zoals grondeekhoorns en veldmuizen. Maar een stuk verderop steekt ineens een Cobra de weg over. Dennis kan niet meer op tijd op de rem dus de slang wordt overreden. Gelukkig blijkt het beestje daar tegen te kunnen, maar ziet ie wel een aanvaller (of een Indiase slangenbezweerder) in de 4WD want het beest richt zich op in aanvalspositie. Dat levert een mooi plaatje op!

De verdere route verloopt rustig en eenmaal in Nata aangekomen vinden we snel een klein eenmanszaakje voor bandenreparatie. We worden tussentijds nog even op pad gestuurd om een plakker en een tube siliconen te halen en vervolgens wordt ons bandje geplakt en weer op de achterkant van de wagen gemonteerd.

We rijden vervolgens over de A3 naar Gweta en slaan af naar Planet Baobab, een leuke campsite die volledig omheind is. Hier mag Noah, in tegenstelling tot de andere plekken waar we al geweest zijn, daarom los lopen. We nuttigen ook hier een lokaal biertje in de bar en stoken vervolgens een vuurtje op ons plekje. De kolen die ontstaan worden overgeschept in de kookplaats en we grillen een lekkere entrecote, die we met een portie witte bonen in tomatensaus lekker opsmikkelen. Na het eten spelen we nog een spelletje en aangezien het telkens vroeg dag is gaan we wederom rond een uur of negen weer de tentjes in.

1. Lisette:
    1 augustus 2022
    Slangenbezweerder klinkt toch beter dan aanvaller, alhoewel ik me afvraag of mr ( of miss) cobra daar zo over dacht. Prachtig plaatje, maar gezien mijn giga angst voor slangen ben ik blij dat ik deze niet live heb gezien..
    Noah mag los..😂😂😂 toch fijn voor die knul.
  2. Wil Vergouwen:
    1 augustus 2022
    Dank voor de felicitatie!!
    Een fijn gevoel moet dat geven dat je weer voorzien bent van een reserveband, ook al ga je hem niet meer nodig hebben.
    Ook de "loslopende" Noah op de foto gezet?!
  3. Meta:
    2 augustus 2022
    Gelukkig dat de reserve band weer gerepareerd is. Ik las een bekeuring?