Nxai Pan NP - 28 juli

28 juli 2022 - Nxai Pan National Park, Botswana

Om 6.30 uur gaan we de tenten weer uit, wassen ons en eten een ontbijtje van crackers met thee. Daarna gaan we op pad voor onze eerste echte gamedrive door het Nxai Pan Nationaal Park. We zien de jakhalsjes nu bij daglicht en rijden door naar de waterhole verderop in het park. Daar aangekomen zien we een zestal struisvogels en 2 springbokken. We parkeren we de auto en dan begint het wachten. Als je maar geduldig genoeg bent komen er, aldus de boekjes, genoeg dieren naar de waterplas want vroeg of laat moeten ze allemaal drinken. Al snel zien we beweging en arriveert een kudde Blue Wildebeests bij de waterplas, gevolgd door een tweede kudde. De tweede kudde wordt vergezeld door een behoorlijke groep springbokken. De Wildebeests zijn nog niet vertrokken of we worden getrakteerd op een nieuwe sighting: een kudde zebra’s die ook hun dorst komen lessen. Nadat we ook nog een drietal Kudu’s hebben gespot, besluiten we verder te rijden op zoek naar nog meer beestjes. We hopen natuurlijk een leeuw of een cheeta te ontdekken, die hier ook rond schijnen te wandelen. Onderweg zien we helaas niet zo gek veel meer en rond lunchtijd rijden we terug naar ons kamp om daar te eten. Na de lunch maken we nog een gamedrive en zien we olifanten bij de waterplaats. We keren op tijd terug en zijn rond 15 uur weer in ons kamp. We klappen de tentjes uit en genieten vervolgens van een heerlijk warme douche. Daarna spelen we een spelletje, maken weer een vuurtje voor het eten en duiken voor de verandering eens vroeg onder de wol.

1. Lisette:
    1 augustus 2022
    De blue wildbeests moest ik ook even opzoeken. Ook mooi om te zien. Wat je tot nu toe al hebt gezien in nog geen week. Dat belooft wat. 👌👌
  2. Wil Vergouwen:
    1 augustus 2022
    Zo tof allemaal
  3. Meta:
    2 augustus 2022
    Ja een drinkplaats is de plek om veel te zien. Lekker genieten.