Khumaga - 29 juli

29 juli 2022 - Makgadikgadi Np, Botswana

Sander, via de app lukte het niet gezien het waardeloze bereik hier, maar daarom via de blog alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Op de terugweg naar de gate van het Nxai Pan National Park krijgt Dennis een beetje last van zijn pootjes; voor mij de eerste keer om ook wat 4WD ervaring op te doen. Dat smaakt al snel naar mee, dus Dennis is al bang dat ie zijn taak kwijt is.. Als we Nxai Pan verlaten is het maar een klein stukje naar het volgende National Park Makgadikgadi. We rijden het park in via de Phuduhudu gate, tikken de toegangsfee af, slaan nog wat hout in voor een kampvuur en vervolgen onze weg. Onderweg zien we verschillende grote kuddes zebra’s en enkele giraffen. En dan naderen we de Boteti-rivier en daar zien we echt honderden dieren bij elkaar, waaronder springbokken, olifanten, zebra’s en wildebeesten. Het plaatjes is indrukwekkend en doet haast surrealistisch aan. We vergapen ons een klein half uurtje met verrekijkers en camera’s en rijden dan verder richting ons kamp voor de nacht: Khumaga. Daar aangekomen lunchen we en maken daarna nog een gamedrive naar ‘Hippo pool’ en ja hoor, de plas doet zijn naam eer aan! We rijden terug langs de rivierbedding en zien dat hier toch echt roofdieren moeten zitten, want er liggen redelijk wat botten en schedels. Een aasgierfamilie poseert op een soort grafzerk voor ons. Terug aangekomen op de campsite klappen we de tentjes weer uit. Wat een leuke kampeerplek is dit. We worden wel gewaarschuwd om hier niets te laten liggen en de vuilnisbak goed af te sluiten, want hier zitten hele hebberige aapjes. Ze zijn te rap om fatsoenlijk op de foto te zetten, maar hier is niets te veel over gezegd. Nu snappen we waar de uitdrukking ‘brutale aap’ vandaan komt. Andere kampeerders hebben hun vuilniston niet goed afgesloten en die hebben ze in no time open om de inhoud van dichtbij te inspecteren. We nemen in het schemerdonker een lekkere warme douche en eten een bordje pasta. We spelen een paar rondjes ‘Beverbende’ en liggen rond 21.30 uur weer plat.

1. Lisette:
    1 augustus 2022
    De oudjaarsdag van Noah..😜
    Ook nu weer heel mooie foto’s. En alhoewel je natuurlijk regelmatig foto’s ziet van zebra’s bijvoorbeeld, voelt het toch anders om ze te zien middels jullie fototoestel. 😀
    Maak je ook nog een keer een foto van zo’n campsite? Ik heb er geen beeld bij..
    Veel plezier!!!!
  2. Meta:
    2 augustus 2022
    Jullie worden overspoelt met prachtige beesten. En ja aapjes zijn hondsbrutaal. Pas maar op.