CKGR - 31 juli

31 juli 2022 - Central Kalahari Game Reserve, Botswana

Vandaag blijven we nog een dag en nacht in Central Kalahar GR en dus staat er een gamedrive op het programma. We rijden naar de waterhole van Letiahau op zo’n 40 kilometer van ons kamp. Over deze off-road wegen doe je daar al gauw zo’n 2 uur over en dan reken ik de stops omdat we diertjes zien, niet eens mee. Onderweg zien we ontzettend veel ground squirrels en wederom veel springbokken en gemsbokken. Daarnaast een diertje dat we nog niet hadden gespot: de bat-eared fox. De waterhole zelf blijkt relatief droog te staan, dus waar wij gehoopt hadden veel wild te zien, komen we op een paar fazantachtigen na eigenlijk niks noemenswaardigs tegen. We besluiten terug te keren en waar we eigenlijk een beetje balen vanwege het gebrek aan groot wild, wordt de dag alsnog gemaakt!! Rechts naast de weg ligt een tweetal Cheeta’s heerlijk te rusten in de schaduw. Dit is echt gaaf!! We schieten wat plaatjes en bekijken de dieren uitgebreid door de verrekijkers. Alles bij elkaar staan we toch zo’n drie kwartier stil. Dan komen de beestjes in beweging, maken wij nog wat laatste foto’s en rijden we terug naar Kori Camp voor een late lunch. We besluiten de rest van de middag rustig aan te doen met een boekje en een spelletje. ’s Avonds eten we weer rijstcurry en gaan bijtijds naar bed. Morgen staat een lange rit naar Maun op het programma.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lisette:
    1 augustus 2022
    Behoorlijk wat tijd die je nodig hebt voor zo’n off road rit. Weliswaar geen groot wild, maar die Bat Eared Fox mag er ook zijn. Zijn oren lijken inderdaad op die van een vleermuis ( of schrijf ik onzin?)
    Reageren de dieren, zoals de cheeta’s nog op jullie auto, of zijn ze dat toch gewend?
  2. Tonn:
    1 augustus 2022
    Gefeliciteerd Ellen met je 5-jarig dienstjubileum bij Home Instead!
    Tonn en Wil
    (Zie ook melding op Fb)
  3. Meta:
    2 augustus 2022
    Het zal nog wel vaker voorkomen dat je niet te zien krijgt wat je zou willen. Daarom waren de Cheeta’s een cadeautje.
    Volgende keer beter. Gaat vast nog wel komen.