Maun - 1 augustus

1 augustus 2022 - Maun, Botswana

We staan om 6.00 uur op en vertrekken om tien voor 7 voor de rit naar Maun. Eerst 85 kilometer off-road, terug naar de entrance van het Central Kalahari Game Reserve. Dennis stelt zowaar voor dat ik begin met rijden, en zoals gezegd heb ik de smaak te pakken dus ik kruip achter het stuur van onze bolide. Onderweg komen we niets noemenswaardigs tegen qua beestjes, maar ik heb er dan ook redelijk de vaart in. Bij de doorgaande weg aangekomen brengen we de luchtdruk in de bandjes weer terug naar 3 Bar waar we deze voor het off-road stuk hadden laten zakken naar 2 Bar. Zoals gezegd kunnen we altijd nog aan auto’s gaan klussen in Botswana. Dan volgt een saai stuk “snelweg” richting Maun waar ik halverwege dan ook het stuur overgeef aan Dennis. In Maun slapen we de komende 2 nachten in Discovery B&B van Nederlandse eigenaren. We arriveren daar rond 13.30 uur en hebben vandaag de lunch eigenlijk overgeslagen. We nemen een lekkere warme douche en geven onze waszak af bij de receptie. Want jongens wat een stof hier overal!! Onze kleding kan dus ook wel een opfrisbeurtje gebruiken. We besluiten Maun nog even te gaan verkennen, want we hebben een enorme grote nieuwe Spar gezien, die pas sinds 20 juni geopend is. Eens kijken of we daar voorraad kunnen inslaan voor de volgende 7 dagen die we in Moremi en Chobi gaan doorbrengen. Nou dat moet lukken; er zijn enorme schappen met gevacumeerde stukken vlees, naast allerlei andere spullen. Hier kunnen we morgen prima boodschappen doen. We kopen een klein snackje om te compenseren voor de gemiste lunch en gaan dan op weg naar het Department of Wildlife en National Parks om daar alvast de permits te kopen voor de parken van Moremi en Chobi. Terug bij de B&B maken we gebruik van de WiFi area en plaatsen, zoals jullie vast gemerkt hebben, alle blogs van de eerste 9 dagen inclusief wat foto’s. Dit alles onder het genot van een koud biertje en een Fanta voor junior. ’s Avonds eten we een hapje bij Mark’s Eatery, een vriendelijke kerel die zelf half Duits, half Frans is en wiens dochter in Rotterdam blijkt te wonen. Dennis kiest voor de Botswaanse steak, Noah neemt een Schnitzel en ik ga voor de spannende Warthog Stew (zoek dat maar eens op Lisette!!). We eten superlekker en nemen nog een toetje van witte chocolademousse, Chili chocolademousse en vanille-ijs na. Dan blijkt dat we niet met kaart kunnen betalen omdat het systeem eruit ligt, maar Mark vertrouwt ons op de blauwe en bruine ogen en stelt voor dat we morgen even terug komen om onze schuld in te lossen. Rond kwart over tien duiken we ons bed (jaja voor de komende 2 nachten geen tentjes voor ons) in, omdat om 6 uur de wekker alweer gaat.

1. Lisette:
    2 augustus 2022
    Wat een lelijk beest, die warthog! Een wrattenzwijn zoals ik lees. Was ie wel lekker??? Lijkt me ook wel fijn om een paar nachten niet in een tentje te slapen. Maar er staan jullie mooie dagen te wachten!